מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 הבדלים בין מכירה בארץ למכירה בחו"ל - מט"י רעננה


הבדלים בין מכירה בארץ למכירה בחו"ל
 
במידה ורוצים להציע שירות/ מוצר בארץ יש להתחשב במאפיינים של העסק ובהבדלים שקיימים בין מכירה בארץ למכירה בחו"ל. כמו כן, אם מדובר במוצר מחו"ל או שירות שקיים בחו"ל, יש לחשוב מהו הערך המוסף של הרעיון והאם הוא עדיין מתקיים כאשר מעבירים אותו לשוק הישראלי.
 
אתר ישראלי יכול להיות אמצעי מצוין לקידום עסק של מתן שירותים. מאחר וישראל כה קטנה, ניתן להציע את מתן השירותים לקהל יעד רחב מבחינה גיאוגרפית.  כמו כן, אם אין באפשרותכם לספק את השירות שלכם לכל אזור בארץ, ניתן לשקול אפשרות של שיתוף פעולה עם ספק שירות דומה אחר, ולהקים איתו ביחד אתר אינטרנט.
 
שיווק של מוצרים דיגיטאליים, לעומת זאת, דרך אתר ישראלי עלול להיות קשה יחסית, שכן השוק בארץ קטן יחסית. כמו כן, מתקיימת בארץ "תרבות שיתוף" כך שיותר קשה לעשות רווח על מוצרים כאלו.   לדוגמא אתר שמציע קבצים אלקטרוניים, כמו ספר אלקטרוני, עלול לגלות שאין ביקוש לספר שלו, כי הוא הופץ באינטרנט דרך אתרי שיתוף.
 
ההבדלים בין מכירה בארץ למכירה בחו"ל באה לידי ביטוי גם בהבדלים תרבותיים בין הלקוחות.
ניתן לבצע מספר הכללות (כלליות בלבד!) לגבי המאפיינים של הלקוח הישראלי לעומת הלקוח האמריקאי:
המחיר - ישראלים שמים דגש רב על המחיר. למרות המודעות הגוברת של הצרכן הישראלי למותגים, עדיין רבים המקרים בו יעדיף הלקוח לוותר על קניית מותג ובתמורה לשלם מחיר נמוך יותר.
 
השירות - ישראלים באופן כללי רגילים לקבל שירות גרוע יותר מאשר בתרבויות אחרות כמו בארה"ב. אומנם המודעות לשירות בישראל הולכת וגוברת, אך עדיין הנכונות לשלם מחיר גבוה יותר עבור שירות טוב יותר, לא גבוהה.
 
ציפייה לכשלים - דבר נוסף הוא שהלקוח הישראלי, לעומת הלקוח האמריקאי, פחות סומך על אתרי האינטרנט והוא מצפה לכשלים בעסקה. לדוגמא: הוא מצפה שקבלת המוצר תתעכב ושיהיה קשה להחזירו אם יתגלו בו פגמים. דווקא אם תפתיעו את הלקוח לטובה, הסיכוי שהוא יישאר נאמן לכם גדול יותר.
 
חוסר סבלנות - ישראלים ידועים בסבלנות פחותה יותר מאשר זו של האמריקאיים (או האירופאים). בשל כך, רצוי להקציב פחות מקום באתר לדפי תוכן מהסוג של: "מי אנחנו" "חזון החברה" וכו'. הלקוח הישראלי שואף להבין כמה שיותר מהר מה הוא יכול לקבל וכמה זה יעלה לו. אין זה אומר שאין לפרט על החברה ועובדיה, אך חשוב לעשות זאת באופן תמציתי יחסית.

Go Back  Print  Send Page

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים