מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 הקמת חנות צילום - פרופיל עסקי


הקמת חנות צילום - פרופיל עסקי


חלוקת משנה ענפית
חנויות הצילום נחלקות לכמה סוגים עיקריים:
1. חנויות צילום ללא מכונת "המעבדה הזעירה" (מינילאב).
2. חנויות צילום עם מכונת "המעבדה הזעירה" (מיני לאב).
3. חנויות צילום בעלות יכולת הדפסה ממדיה דיגיטלית.
4. אתרי אינטרנט ייעודים להדפסת תמונות.

השוק
מאפייני השוק
חדירת הפורמט הדיגיטלי ביטלה את הצורך ברכישת סרטי צילום, תשלום עבור פיתוח סרט וכן העניקה את היכולת להזמנת הדפסת תמונות רצויות בלבד. מצב, שהביא לירידה במוקדי הרווח של החנויות.

לקוחות: הגדרת שוק היעד, פילוח השוק
 הגדרת שוק היעד
 *   זוגות צעירים: צרכני הצילום הגדולים ביותר הם זוגות צעירים, המרבים לצלם את ילדיהם בשנים הראשונותלחייהם.  
* צלמים חובבים: גיל הצלמים החובבים נמצא בירידה וניכר כי מספרם של צעירים בגילאי נוער המצלמים בקביעות ומפתחים את הסרטים שלהם עולה בהתמדה, יחד עם זאת גיל הצלמים החובבים עומד בד"כ על 28-45,  55-65.
*  חנויות צילום רבות נותנות שירות של צילומי אירועים (חתונה, בר-מצווה וכו'). שירותים אלו מהווים מקור להגדלת הפדיון. יש לציין כי אחוזי הרווח על חבילה הכוללת סרט וידאו, כ- 100 תמונות וצילומי חוץ, נעים סביב  85%.
 
כיווני התפתחות עתידיים
 גידול בנקודות מכירה: פיתוח התמונות מתבצע לרוב בחנות הצילום הקרובה, כיום מתרבות נקודות המכירה שנותנות שירותים של פיתוח סרטים. מגמה זו מביאה להגדלת התחרות ולשחיקה רצינית ביותר ברווחיות החנויות.
נקודות מכירה אלו נפתחו בחנויות כמו סופר פארם, אופיס דיפו, רשת קרביץ ולאחרונה אף בחלק מהחנויות של רשתות המזון הגדולות ניתן לקבל שירותי צילום.
כיום חברות גדולות מספקות לעובדיהן אפשרות איסוף מרוכז לפיתוח והדפסת סרטים.
צילום דיגיטלי: החדירה המסיבית של מצלמות דיגיטליות מחד והוזלת העלויות של ההדפסה הביתית ממדיה דיגיטלית גורמים לשינוי מהותי בענף חנויות הצילום. ישנה מגמה שבתוך 3 שנים הצילום בסרטי צילום ישאר נחלת הצלמים המקצועיים והחובבים הכבדים. בינתיים הרווחיות של החנויות נשחקת ויש צורך למצא מוקדי רווח חלופיים לצורך שמירה על הכדאיות העסקית.
המשך הירידה בעלויות ההדפסה הביתית תוך עלייה באיכות התוצאה.
 
מחסומי כניסה לענף
   חסם מקצועי מומלץ כי בעל החנות או אחד מהעובדים יהיה צלם מקצועי (אין חובה בחוק).
 השקעה מניתוח הנתונים הפיננסיים עולה כי הימצאותה של מכונת פיתוח ומכונת הדפסה מביאה לעליה משמעותית בפדיון, עד כדי הכפלתו ויותר. אולם עלותה של מכונה זו היא גבוהה מאוד ומגדילה את היקף ההשקעה הכולל בפתיחת החנות.
כדאיות השקעה במכונת פיתוח מוטלת בספק בגלל עליית השימוש במדיה דיגיטלית החוסכת את הצורך בפיתוח סרטים.
ההשקעה הבסיסית בהקמת עסק לצילום עומדת על כ - 50 אלף ש"ח מינימום וכ - 70 אלף ש"ח לעסק בעיצובסביר (ללא מכונת מינילאב) עם מבחר רחב של סחורות ובמיקום אטרקטיבי.
 
השקעה נדרשת
 כפי שהוסבר לעיל היקף ההשקעה תלוי באופי החנות. המדד העיקרי להיקף ההשקעה הוא האם בחנות תהיה מכונת "המעבדה הזעירה". עלות המכונה נעה בין 50-250 אלף דולר. בנוסף יש להשקיע במלאי של סרטי צילום, אלבומי תמונות, ציוד צילום כגון מצלמות, עדשות, בטריות, מידוף, מצלמה לצילומי פספורטים, רקעים שונים, אביזרי תאורה ועוד.
שטח חנויות צילום נע בטווחים שבין 25 מ"ר ל 80 מ"ר, רוב החנויות הן בשטח של כ- 40 מ"ר.
הציוד הנדרש לשם הקמת חנות כולל: דלפק קבלה, מדפים וארונות ננעלים להנחת האלבומים, המצלמות, העדשות, הסוללות ושאר הציוד אותו מוכרת החנות. כמו כן יש להשקיע בחלון ראווה המציג את הסחורה הנמכרת.
 
אחוזי הרווח הגולמי
*       לחנות צילום ללא מכונות "המעבדה הזעירה"
 בפעילויות רגילות 32% - 40%.
בצילומי פספורט 59% - 69% (לאחר הפחתת הוצאות בגין נייר).
בצילומי מסמכים 94% - 96% (לאחר הפחתת הוצאות בגין נייר).
 
*      לחנות צילום עם מכונות "המעבדה הזעירה"
 בפעילויות רגילות 78% - 82%.
בצילומי פספורט 59% - 69% (לאחר הפחתת הוצאות בגין נייר).
בצילומי מסמכים 94% - 96% (לאחר הפחתת הוצאות בגין נייר).
  
רמת סיכון
 ענף חנויות הצילום מוגדר כענף 'במצב בינוני'. הסיבה לכך היא רמת ההשקעה הגבוהה יחסית,
המצב הכלכלי בארץ (צילום מוגדר כמותרות, ולפיכך יורד בסולם ההעדפות של הלקוח הפרטי),
רמת המקצועיות הנמוכה הנדרשת לפתיחת עסק והמאפשרת כניסה לכל החפץ בכך.
 
רשיונות -
לחנויות צילום נדרש רק רשיון עסק מהרשות המקומית.
 
טיפים -
טרם כניסה לעסק חדש יש לבחון היטב את האזור המיועד לעסק. יש לזכור כי מתחרים (מכל סוג) במרחק קצר יקשו מאוד על העסק.
יש לבדוק היטב הוצאות קבועות צפויות כגון שכירות וארנונה היכולות לשנות משמעותית
את כדאיות ההקמה.
מהנתונים עולה כי מכונת ה"מעבדה הזעירה" בחנות מעלה את הפדיון בשיעור ניכר, אולם בגין מחירה הרב של המכונה יש לשקול היטב את כדאיות רכישתה.
רצוי לקבל יעוץ נקודתי, ליווי עסקי וחונכות מהמט"י המקומי.
 
__________________________________________________
1.      מאמצים רבים הושקעו בהבטחת מהימנות ונכונות הנתונים והמידע המופיעים בפרופיל עיסקי ענפי זה. יחד עם זאת הרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, מט"י-ישראל, מו"ל הפרופיל ו/או עורכו אינם אחראים לדיוק הנתונים המופיעים בו, ו/או לכל שינוי בהם.
2.      השימוש בפרופיל זה ו/או במידע המופיע בו הינו באחריות בלעדית של המשתמש, ואין הרשות לעסקים קטנים, מט"י-ישראל, מו"ל הפרופיל ו/או עורכו אחראים לתוצאות ולנובע מהשימוש הנ"ל.
3.      המידע המובא במדריך אינו מהווה תחליף לבדיקה אישית ומקצועית של הנתונים הרלבנטיים, בטרם פועלים על פיהם.  

Go Back  Print  Send Page

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים