מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 הקמת מקומון - פרופיל עסקי



הקמת מקומון - פרופיל עסקי


נתוני הענף
בארץ פועלים כיום כ – 60 עיתונים מקומיים- "מקומונים" המגובים ע"י כ – 300 מערכות הפזורות ברחבי המדינה. בנוסף, פועלים מגאזינים ועיתונים ייעודיים / מיגזריים המשרתים אוכלוסיות יעד על-פי פילוח מוקדם.
מאפייני השוק:
שוק המקומונים הינו תחרותי למדי. השוק נשלט ע"י מספר קונצרנים גדולים המקשים על הכניסה של מקומון נוסף.התחרות באה לביטוי בהיבטים הבאים:
   ·   מכירת שירותי פרסום לעסקים – התשלום עבור מודעות לפרסום עיסקי מהוות את מרכיב ההכנסה הגדול של העסק.
   ·   מכירת מודעות (מודעות לוח) – גם זה מרכיב חשוב בהכנסת העסק. מודעות דרושים ומבקשי עבודה, מכירת מכוניות ונדל"ן מהוות את רוב המודעות. אולם, הנכונות לפרסום מודעות בתשלום תלויה בעלות הפרסום ובתפוצה המובטחת למפרסם.
   ·   גביית תשלום עבור העיתון – מרכיב זה הוא הקשה ביותר, ולפיכך בשלבי החדירה לשוק ולפעמים כאסטרטגיה עסקית קבועה מקומונים רבים מחולקים בחינם כדי להגדיל את התפוצה. ביישובים קטנים המקומונים מחולקים עד הדלת כדי להגיע לחשיפה שהובטחה למפרסמים.
קיימים מקומונים ועיתונים המשרתים מגזרי אוכלוסייה מסוימים או ענפים עיסקיים מסוימים, כגון: פנייה לאוכלוסייה הדתית / חרדית, אוכלוסיית העולים, נוער וצעירים, בעלי עסקים בתחום המזון או האירועים וכד'.
 
לקוחות: הגדרת שוק היעד וגודלו, פילוח השוק
הגדרת לקוחות ענף זה מורכבת למדי:
   ·   הקוראים – לכאורה אלה הם הלקוחות הברורים של המקומון. אולם, בשל התחרות בין המקומונים ומספר המקומונים המוצע לקורא במקרים רבים אין הקורא מוכן לשלם עבורו (לפיכך, על פניו יש לנו לקוח המקבל שירות בלא תמורה). כדי להגדיל את תפוצת המקומונים הם מצורפים בחינם או בתוספת תשלום פעוט לעיתונים הגדולים: ידיעות אחרונות, הארץ ומעריב, מחולקים בעמדות חלוקה במקומות בעלי תנועה ערה של הציבור, כגון: סופרמרקטים, כניסה לקניונים, דוכני מכירת עיתונים, קיוסקים ועוד או מופצים עד הדלת בשכונות ומרכזי הערים.
   ·   עסקים מקומיים – ניתן היה להגדיר מיגזר זה כספקים של העיתון. אולם מכיוון שבעלי העסקים המפרסמים בעיתון משלמים עבור השירות (לאחר בדיקה ובחינה קפדנית של התועלת לעסק לאורך זמן ביחס לעלות) – עלינו לראות בהם לקוחות בענף זה. בעלי המקומונים מפעילים מערך שיווק חזק כדי לחדור לתחום לקוחות זה, התורם את מירב ההכנסה לעיתון ובעיקר את היציבות. בעלי המקומון משתדלים להגיע להסכם פרסום שנתי עם בעלי העסקים. ההסכם מפרט את גודל המודעה, איכותה: מיקום בעיתון, איכות ההדפסה ותדירות ההופעה, כאשר תוכן המודעה משתנה בהתאם לצרכי המפרסם.
   ·   מפרסמים מזדמנים – חלק ניכר מעמודי המקומון מוקדש לפרסום לוח מודעות הכולל את התחומים הבאים: תעסוקה, נדל"ן, רכב, מכירה ורכישה וכד'. בלוח מפרסמים בעלי עסקים על-פי הסכם, כאמור לעיל, וכן אנשים פרטיים כמפרסמים מזדמנים. העדפות המפרסם במקומון זה או אחר נובעות מהמוניטין של העיתון, האמונה של הלקוח שביכולתו להגיע לחשיפה נאותה לאוכלוסיית היעד של תחום הפרסום ועלות הפרסום.

ספקים
הספקים בענף משרתים את התחומים הבאים:
* שירותי עימוד וגרפיקה
* ש
ירותי דפוס 
*
מערך שיווק מודעות, קבלת מודעות ופרסום
* ע
יתונאות
מימון:
השקעה נדרשת
סעיפי ההשקעה העיקריים הנדרשים על מנת להקים עסק חדש הינם:
ציוד ומחשבים – השקעה ראשונית גבוהה יחסית. בד"כ לפחות מחשב מבוסס חלונות אחד לדברים השוטפים ומערכת אחת מבוססת מק לעבודות גרפיות.

עלות ייצור, הפקה והפצה של המקומון לתקופה ראשונה של 6 עד 12 חודש. זוהי תקופת הקליטה של המקומון בשוק. רק יכולת הישרדות לאורך תקופה ארוכה תשכנע את המפרסמים להיכנס להסכמי פרסום ארוכי טווח אשר יבטיחו לעסק את היציבות הנדרשת.

רשיונות, אישורים ותקנים רלוונטיים:
העסק חייב בקבלת רשיון עסק מהרשות המקומית.
מומלץ שהעיתונאים יהיו חברים באגודת העיתונאים.
 
סיכונים:
סיכונים עיסקיים:
הסיכון העיקרי בהפקת מקומון ושיווקו הוא יכולת ההישרדות העיסקית. היזם חייב לתכנן את צעדיו בקפידה, להכין תכנית עיסקית ריאלית ולהבטיח תזרים מזומנים לאורך זמן אשר יאפשר למקומון להפוך לחלק משיגרת החיים בתחום ההפצה.
 
טיפים:
מומלץ ליצור קשר עם לשכת הדובר ברשויות המקומיות, במשרדי הממשלה – בלשכות המחוזיות המטפלות באיזורי ההפצה וההשפעה של העיתון. אולם, הטוב ביותר הוא קשר אישי / חברי עם בעלי התפקידים.
כמו-כן, עם חברי המועצה המקומית ובעלי השפעה ופעילים בתחום הפוליטי, התרבותי והפיננסי באיזור. אלה הם המקורות המרכזיים למידע עיתונאי ולתקציבי פרסום.
אנשי קשר אחרים הם נציגי רשתות עיסקיות ועסקים מרכזיים בקהילה. על היזם להציע להם כיסוי תקשורתי בכתבות תדמית בתמורה לרכישת שטח פרסום במקומון.
להעסיק צלם עיתונות המעורה בהוויה הפוליטית- חברתית - תרבותית של האיזור. להבטיח שיהיה ברשימת המוזמנים לטקסים, ביקורים ואירועים המתרחשים באיזור.
להתמקד בעשייה המקומית / איזורית ולפרסם עליה כתבות, גם ברמת הרכילות המקומית, אנקדוטות מעניינות וכתבות מושכות כדי להעמיק את חדירת העיתון לתודעת הציבור – כדי להעצים את המוניטין שלו.
על עורך המקומון לקבל החלטה באיזו מידה הוא תומך ומלווה את הנהלת הרשות המקומית ועד כמה הוא מייצג עמדות אופוזיציוניות.
רצוי ליצור קשר עם מוקדי פרסום מרכזיים באיזור, כגון: הרשות המקומית, רשת בתי-קולנוע, בתי-עסק גדולים, רשתות שיווק ולהגיע איתם לחוזה פרסום ארוך טווח. הדבר יבטיח לעיתון אמינות ויציבות.
 
_______________________________________________
1.      מאמצים רבים הושקעו בהבטחת מהימנות ונכונות הנתונים והמידע המופיעים בפרופיל עיסקי ענפי זה. יחד עם זאת הרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, מט"י-ישראל, מו"ל הפרופיל ו/או עורכו אינם אחראים לדיוק הנתונים המופיעים בו, ו/או לכל שינוי בהם.
2.      השימוש בפרופיל זה ו/או במידע המופיע בו הינו באחריות בלעדית של המשתמש, ואין הרשות לעסקים קטנים, מט"י-ישראל, מו"ל הפרופיל ו/או עורכו אחראים לתוצאות ולנובע מהשימוש הנ"ל.
3.      המידע המובא במדריך אינו מהווה תחליף לבדיקה אישית ומקצועית של הנתונים הרלבנטיים, בטרם פועלים על פיהם.

Go Back  Print  Send Page

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים