מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 הקמת צימרים - פרופיל עסקי


הקמת צימרים - פרופיל עסקי


הענף:

נתוני הענף
על פי נתוני משרד התיירות ענף האירוח הכפרי מונה כיום כ-3,150 חדרי אירוח.
הפדיון הישיר בענף מסתכם בכ- 240מיליון ₪ בשנה, קרי 76 אלף ₪ לחדר לשנה בממוצע.
הענף כולל חדרים בישובים כפריים (מושבים, קיבוצים וישוביםקהילתיים) ומיועד לקהל המעוניין להתארח באוויר הכפרי תשקטה. מערך אופייני לקיבוץ כולל 15-30 חדרי אירוח, ובמושב כ- 4 חדרי אירוח למשפחה (בד"כ במושב
בו יש צימרים,יש חמש עד שבע משפחות העוסקות בכך).
 
השוק:
 
מאפייני השוק
  • עיקר חדרי האירוח הכפרי מרוכזים במושבים ובקיבוצים. במושבים מהווה ענף הצימרים, בדרך כלל,השלמה לעיסוק המרכזי, בקיבוצים מהווים החדרים ענף בפני עצמו ומוקצה לו כח האדם הנדרש.
  • האזור המועדף בישראל להתפתחות צימרים הוא צפון הארץ, עם יתרון לאזורים ההרריים והמיוערים בגלל הירק, הנוף, שמורות הטבע והאטרקציות. מאידך קיימת התפתחות לא מעטה באזור הנגב המערבי, אשכול,ערבה, חבל איילות ועוד.
  • בענף קיימת עונתיות חזקה, הענף פועל בממוצע כ- 80 יום בשנה, בעיקר בחודשי הקיץ ובחגים.
  • רמת מחירים זולה יחסית למלונות, בסיס התמחירהוא כ- 60% ממחירמלון תיירות באזור.
  • הענף מבוסס בעיקר על תיירות פנים. 80-85% מסך הלינות הן של ישראלים.
 
לקוחות: הגדרת שוק היעד וגודלו, פילוח השוק
השוק כיום מתבסס בעיקר על תיירות פנים. קהל היעד העיקרי הינו קהל המעוניין באירוח ייחודי
ו/או בעלויות נמוכות יחסית. ניתן לזהות פלחי שוק ספציפיים, ובהם:
  • משפחות- זהו פלח השוק העיקרי. בד"כ מדובר במשפחות בהן ההורים הם בגילאי  30-40והילדים בגיל צעיר.
  • בני חמישים פלוס וזוגות צעירים ללא ילדים מהווים פלח שוק פוטנציאלי מחוץ לעונה.
  • מחפשי סגנונות אירוח ייחודיים- אירוח באווירה דתית או אירוח בכפרים ערביים ודרוזיים.
  • תיירות נכנסת (פלח שוק הנמצא עדיין בחיתוליו).
 
תחרות
המתחרים הפוטנציאליים נחלקים לשתי קבוצות, לפ ימידת הקרבה בשירות אותו הם מספקים:
  • מתחרים ישירים - כוללים את החדרים באותו אזור גיאוגרפי, רמת מחירים או שירות דומה. חדרי אירוח במעגל הקרוב ובאותה רמת מחיר יהוו מתחרה רלבנטים. בעוד חדריםבמעגלים הרחוקים, ברמות מחירים אחרות, יהוו איום מתון יותר.
  • ישובים הצמודים לאזור עירוני יהיו בתחרות מתונה עם בתי מלון בדרוג נמוך ופנסיונים אך לעומת זאת ינצלו היטב את אפשרויות הבילוי בעיר.
  • מתחרים עקיפים - אפקטיביים לפני הזמנת המקום וההחלטה על סוג נופש/בילוי בו בוחרים. מתחרים אלו כוללים את כל האלטרנטיבות ללינה המצויות באזור הגיאוגרפי המיועד אוברמת המחירים המבוקשת.
 
ספקים
את הציוד הנדרש ניתן לחלק לציוד קבוע ולציוד שוטף/מתכלה. הציוד אינו ייחודי ומגוון גדול של ספקים יכול לספק אותו.
  • מבנה בנוי, יביל או שילוב בבניה מתועשת, בקתות ובתי עץ למיניהם.
  • ציוד קבוע: ריהוט, אביזרי סניטציה.
  • ציוד שוטף: מגבות, סדינים וכיו"ב. ציוד זה מתבלה וזקוק להחלפה מדי פעם.
  • ציוד מתכלה: סבונים, נייר טואלט וכיו"ב.
בנוסף,יש צורך בשירותים נלווים, דוגמת מטבח, חדר אוכל, מכבסות וכדומה.
 
אמצעי שיווק
קיימות מספר דרכים אופייניות לשיווק חדרי אירוח:
  • פעילות משותפת באמצעות עמותות התיירות האזוריות- פרסום, שילוט, מרכזי מבקרים, מוקדים טלפוניים. האינטרנט הינו כיום אחד מערוצי השיווק היעילים ביותר בתחום זה.
  • שיווק באמצעות משרדי נסיעות/חברות נופש או באמצעות משרדים פרטיים העוסקים בהכוונת אורחים לחדרים תמורת עמלה.
  • שילוט חוצות- באופן עצמאי או מספר עסקים במרוכז- בד"כ להכוונה או בצמוד לאזור האירוח/נקודת הישוב.
  • פרסום בעיתונות הרגילה ובעיתונות מטיילים, במדורים העוסקים בנופש, טיולים, ידיעת הארץ ודומיהם.
  • פרסום באתרים ייעודיים באינטרנט.
  • הפקת מוצרי פרסום דוגמת מפות.
  • יחס יציבור.
 
כיווני התפתחות עתידיים:
 
בשנים האחרונות קיים גידול מתמיד בהיקף התיירות הכפרית ובמשקלה בסך התיירות. צפוי כי מגמה זו תמשיך ותגבר.
מפאת הגידול במספר חדרי האירוח, נראה כי מפעילים אשר יפתחו ייחודיות יזכו ליתרון יחסי מול מתחריהם: חדרים אטרקטיביים בסטנדרטים גבוהים, שילוב אטרקציות, סגנון אירוח ייחודי או יעוד החדרים לאוכלוסיות מוגדרות.
 
גורמים משפיעים על הצלחה:
  • מיקום- נופשים מעדיפים לשהות במקום שיאפשר להם פעילות נופש באזור. לכן כיום אזור היעד המועדף על ידי המטיילים הוא הגליל.
  • שירות- יצירת אוירה כפרית מיוחדת ויחס אישי ללקוחות תורמת לנאמנות.
  • רמת חדרים- רמה גבוהה מבחינת עיצוב, ריהוט ושירותים כגון: ג'קוזי, ארוחות אינטימיות וכיו"ב.
מחסומי כניסה לענף:
 
סף הכניסה לענף הינו גבוה, היות ודורש השקעהר אשונית גבוהה.
בנוסף לסף ההשקעה, קיים חסם ביורוקרטיה ואישורים- מהלך הזמן הנדרש לקבלת היתרי
בנייה, כמקובל בארץ, ארוך יחסית ודורש גם הוא משאבים כספיים.
 
כח אדם:
 
מספר העובדים הממוצע לאתר אירוח כפרי (כ- 15 חדרים) בקיבוץ הוא 3-4 עובדים.
מספר העובדים משתנה כתלות בהיקף השירותים ורמתם, כסוג הארוחות ומקום הגשתן (בחדר אוכל נפרד או במסגרת חדר האוכל של הקיבוץ).
לצורך הפעלת שניים עד שלושה חדרים ניתן להסתפק בעובד בחצי משרה או במשרה מלאה.
הכשרה מקצועית אינה נדרשת כתנאי לרישיון, אך מומלץ להיות בוגר קורסים מקצועיים, הניתנים באחת ממכללות התיירות.
 
מימון:
 
השקעה נדרשת
הסעיפים המרכיבים את עיקר תכנית ההשקעות לחדרי אירוח כפרי הם אלו:
  • בניה ו/או שיפוץ והתאמה בהתאם לקריטריונים הנדרשים ע"י משרד התיירות, כולל פיתוח סביבתי ומערך שירותי עזר.יש להתאים לשימושם של נכים 20% ממספרהחדרים בכל אתר.
  • ריהוט (מיטות, שולחנות, כסאות), מיזוג אוויר, מכשירי חשמל וציוד מטבח (מקרר, תנור, כלים) בהתאם לקריטריונים הנדרשים ע"י משרד התיירות.
  • ציוד מתכלה- סדינים, מגבות.
  • תשלום למנהל מקרקעי ישראל, לרשות המקומית ולאוצרהמדינה (דמי הסכמה, פיתוח והשבחה) ולעוד        גורמים שונים.
 
פדיון ורווחיות בענף
הפדיון לחדר תלוי בעונה, ביום בשבוע (אמצע השבוע, סופ"ש או חג) ובאזור, ונע בין 300-500 ש"ח ללילה. התוספת במחיר עבור ילד עומדת על 50-75 ש"ח, ולארוחת בוקר על 0-100 ש"ח.
התפוסה הממוצעת בפריסה שנתית הינה   30%.
ההוצאות הישירות עומדות על 40% מההכנסה באם מוגשת ארוחת בוקר או 25-30% מההכנסה
באם לא מוגשת ארוחת בוקר.
הארוחות הן בד"כ ממוצרי המקום בעיבוד והכנה מקומיים, לפיכך חומרי הגלם אמנם זולים אך יש השקעה בזמן עבודה ועלות מלאי.
 
תנאי תשלום מקובלים
התשלום מלקוחות מתקבל מיד בתום האירוח במזומן, המחאות או כרטיסי אשראי. נהוג לגבות מקדמה בעת ביצוע ההזמנה, בייחוד בעונות העמוסות.
 
רישיונותואישורים:
  • אישור ועדת בניין ערים המקומית/אזורית.
  • אישור מנהל מקרקעי ישראל לשימוש חריג בקרקע לצורך אירוח כפרי.
  • אישור ורישוי משרד התיירות.
  • רישיון עסק מטעם הרשות המקומית, מותנה בקבלת אישור משרד הבריאות. את רישיון העסק יש לחדש          מדי שנה.
על פי דרישות משרד התיירות, על חדר יאירוח לעמוד במספר קריטריונים:
  • לכל יחידה כניסה נפרדת.
  • גודל היחידה 20 מ"ר לפחות ויהיו בה 2 חלונות. מינימום גודל חדר ראשי - 14 מ"ר.
  • לכל יחידה מערך שירותים (בית שימוש ומקלחת/אמבטיה).
  • בכל יחידת אירוח יימצא מטבחון מצויד.
  • בכל יחידה ימצא ריהוט (מיטות, ארון בגדים, שולחן וכסאות, מראה, רדיו וטלויזיה), ציוד לשהייה, כלי מיטה ומתקנים הנדסיים בטיחותיים (מפסק פחת, מטף כיבו יאש ועוד).
  • בכל יחידה יהיו מים חמים כל היממה, מיזוגאויר וחימום (לפיהאזור).
  • מגרש חניה מסודר וגישה נוחה ומסודרת, עם שילוט ברור.
  • מערך שירותי עזר: חדר אוכל, מתקני ספורט (גם בהתבסס עלמתקני היישוב).
  • דרישת סף הינה היכולת לקבל רישיון בניה.
 
ביטוחים:
  • ביטוח עסק, תכולה ומלאי וביטוח צד שלישי.
  • ביטוח חבות מעבידים.
  • ביטוח אובדן הכנסות.
בנוסף למצוין לעיל, מומלץ להיוועץ בסוכן ביטוח לגבי הצורך בביטוחים נוספים.
 
כתובות רלבנטיות:
משרד התיירות, האגף לתיירות כפרית, טל:  02-6664389
כתובת אתר אינטרנט: www.tourism.gov.il
 
 
טיפים:
  • תפוסתם והצלחתם העסקית של חדרי אירוח מושפעים רבות מהסביבה ומהאזור בהם הם פועלים.מומלץ, עלכן, לבחון היטב את היצע החדרים באזור ברדיוס של כ- 20 ק"מ, את מידת המענה שהם נותנים לביקוש הקיים ואת התכניות ו/או הסיכוי לפיתוח אטרקציות תיירותיות באזור.
  • חלק ניכר מלקוחות חדרי האירוח הם לקוחות חוזרים. בניית מאגר לקוחות והזמנות עונתיות קבועות יכולים לסייע להגדלת התפוסה ובשמירה על לקוחות אלו.
  • יש לתכנן מראש את הפעילות. בכדי שלא להיקלע להזמנות יתר או לחילופין לתפוסה חלקית בעונות העמוסות.
  • רצוי לתכנן פעילויות, מבצעים ו/או גורמי משיכה לאמצע השבוע ובעיקר לחודשי הסתיו והחורף.
  • יש לזכור כי באזורי קו העימות קיים החשש לירידה פתאומית בתפוסה עקב אירועים ביטחוניים.

Go Back  Print  Send Page

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים