מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 מודל תוכניות שותפים - הדרך הנכונה לקידום אתרים (אפילוסופי)



מודל תוכניות שותפים – הדרך הנכונה לקידום מוצר


מאת: יובל מכלין, מנכ"ל אפילוסופי בע"מ
 
 
הדרך הטבעית והמוכחת ביותר לשיפור מכירות של מוצר הנמכר באמצעות רשת האינטרנט היא הפעלת רשת משווקים - Affiliate Network הפועלים על בסיס אחוזים ממכירה. הבסיס למימוש רשת משווקים כזו, הינו יצירת תוכנית שותפים - Affiliate Program.

גם בעולם הפיזי הפנטזיה האולטימטיבית של בעלי עסקים היא להרוויח מבלי להסתכן, כלומר ליצור קשר עסקי עם סוכן שעובד ומשקיע ממרצו ומקשריו בתמורה לאחוזים ממכירותמוצלחות. מודל זה הינו בסיכון מינימאלי מצד בעלי העסקים, שכן בעצם הסוכן "משלם את המשכורת של עצמו".
 
 
רשת האינטרנט מאפשרת הן לבעל המוצר (שנקרא לעיתים הספק או המפרסם) והן למשווק (=שותף / סוכן) להרוויח וזאת בעלויות נמוכותמשמעותית מאשר נהוגות בעולם שמחוץ לרשת. לא כל אחד יכול להיות יצרן ובעל נכס שניתןלמכור באינטרנט, אבל רשת האינטרנט כן מאפשרת לכל אחד ואחת לשווק מוצרים של אחרים.
 
 
אז איך מתחילים?
ובכן, ראשית, כדאי שיהיה מה למכור... פעם המרחק מכאן ועד להקמת עסק היה גדול כרחוק מזרח ממערב. כדי למכור מוצר היה צורך לגייס ולשלם לאנשי מכירותומשווקים, להקים חנות, לשמור מלאי, לקבוע פגישות, לחתום על חוזים, לתכנן בקרות ולערוך ביקורות ועוד ועוד ועוד.
היום, בזכות האינטרנט, אם יש לנו שירות או מוצר שאנחנו מעוניינים להציג לציבורכבר עשינו את רוב העבודה. מכאן מישהו, שהוא בעצם יצרן כמונו, פיתחעבורנו את הפלטפורמה המתאימה להקמת רשת משווקים שתעבוד עבורנו. כלומר ה"עובדים"עובדים והתשלום הוא על בסיס ביצועים אם לפי לקוחות שהביאו, בשיטת תשלוםלפי ביקורים (קליקים) המיושמת למשל ע"י גוגל אדוורדס ואם לפי מילוי טפסי התעניינות או לפי מכירות ממש. המודלים האחרונים כאמור, מיושמים בסוגים שונים של תוכניות שותפים.
 
 
איך עובד שירות לניהול תוכניות שותפים ?
מבחינה עסקית, המעוניין לפרסם מוצר שלו ירצה לבנות תוכנית שותפים ולהציעה לשותפים פוטנציאליים. עליו יהיה לקבוע מדיניות תגמולים בה יוגדרו גובה ותנאי התגמול, שאמורים מצידו להיות כדאיים לאורך זמן לעומת אפיקי פרסום אחרים וכן אטרקטיביים מספיק כדי להפוך מתעניינים לשותפים פעילים. כמו כן, מומלץ למפרסם להגדיר תנאי שימוש מטעמו ולא להסתפק בתנאים של רשת השותפים מכיוון שהרשת לא תמיד יודעת לכסות נושאים עסקיים ספציפיים הרלוונטיים בכל מקרה ומקרה. כמובן שיהיה עליו גם להכין חומר פרסומי שישמש את השותפים. הניסיון מלמד כי מודעת טקסט המנוסחת באופן ברור וממוקמת בהקשר המתאים טובה מאשר באנר שממוקם לרוב במקום סטטי וממתין שיביטו לכיוונו, אבל רצוי להיות מסוגלים לתת את שתי האפשרויות.

מבחינת השותף, עליו לבחון אלטרנטיבות שונות לאכלוס שטח האמצעי בו הוא מתכוון לקדם את המוצרים השונים בין אם מדובר באתר אינטרנט, פורום, דוא"ל, בלוג או שיטות אחרות. יש המשווים שטח זה לנדל"ן, שכן כמו בנדל"ן, קיימים איזורים באתר אינטרנט למשל, שהם מבוקשים יותר מאחרים – יש בהן כניסות רבות וזמן צפייה גדול. הנקודה החשובה היא שבכל מקום יש לבחור את המודעות המתאימות ביותר לקהל היעד, כך גובר הסיכוי להגדלת יחס ההמרה[1] מכניסות לקניות ובאופן ישיר לתגמולים. מכיוון שלא ניתן לדעת מראש איזו מודעה תניע באופן מיטבי את הגולשים לפעולה וכן מכיוון שהנטיות של הציבור משתנות, נוצרו כלי מעקב ופרמטרים סטטיסטיים שונים שאמורים להיות מסופקים למשתמש כחלק מהשירות לניהול תוכנית השותפים שבו בחר. ניתן ומומלץ לבדוק יחס המרה של אתר באופן כללי וכן של קמפיין ואף של מודעה ספציפית.
 
 
מבחינה טכנית, לכל משתמש בין אם הוא מפרסם או שותף ולכל פעולה, מסופקים מזהים ייחודיים, כך התוכנה יודעת לזהות את מי יש לתגמל ועל מה. השירות לניהול תוכנית השותפים אמור להיות נגיש באופן אינטואיטיבי למנהל התוכנית וכן לשותפים. מנהל תוכנית השותפים מטמיע קוד באתרו. קוד זה יודע לקבל מהאתר המארח את נתוני הביקור באתר וכן לדווח על אופי הפעולה. כך המערכת מעבדת ואוגרת את המידע ומציגה דוחות שונים בחתכים הרצויים למנהל תוכנית השותפים ולכל שותף ושותף בהתאם לפעילות ולתגמולים המגיעים לו.
 
 
ההשקה
לאחר שנקבעה מדיניות התגמול והוקמה תוכנית שותפים, בעל התוכנית יציגה לציבור. ישנן דרכים רבות להבאת התוכנית לידיעת הציבור אך המקום הראשוני לפרסום התוכנית הוא באתר בו מוצג השירות או המוצר אותו אמורים לקנות הגולשים. קישור נפוץ המודיע על תוכנית השותפים הוא "בעלי אתרים". כתוצאה מכך זהו קהל היעד היחיד שנחשף לתוכנית השותפים וללא צידוק אמיתי. כותרת מתאימה צריכה להניע לפעולה ולא לצמצם את הפנייה לבעלי אתרים בלבד. מודעה בסגנון "הצטרף לתוכנית השותפים שלנו" עשויה להיות אפקטיבית יותר, ניתן גם להשתמש במונח "תוכנית השותפים" שצובר מודעות במהירות.
כמו כל אפיק פרסום אחר, יש להיעזר בסבלנות. לכל קמפיין, אטרקטיבי ככל שיהיה, לוקח זמן עד שהחומר שוקע אצל קהל היעד והאינטרנט אינו פטור מנושא זה.
במאמר הבא, טיפים לקידום תוכנית השותפים – או איך לאתר שותפים פוטנציאליים ולהפכם לשותפים בפועל.
 
כותב המאמר הוא מנכ"ל חברת אפילוסופי בע"מ, המציגה לציבור הישראלי שירות ייחודי לניהול תוכניות שותפים. www.affilosophy.com
אימייל לתגובות: yuval.machlin@affilosophy.com
 

[1] יחס המרה הוא מונח מקובל לציין את אחוז הגולשים שמממשים את מטרות האתר, במקרה שהתגמול לשותפים ניתן על מכירות מדובר באחוז הגולשים שהופכים לקונים, במקרה שהתגמול ניתן על מילוי פרטים בטופס התעניינות מדובר באחוז הגולשים הממלאים את הטופס.

Go Back  Print  Send Page

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים