מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 מתי כדאי להקים יותר מאתר אחד


 
 
מתי כדאי לעסק לבנות יותר מאתר אחד?


 
לפעמים יש לחברות יותר מקו מוצרים אחד, או שהן מציעות יותר משירות אחד ללקוחותיהן. האם כדאי להציג את כל המוצרים ו/או השירותים באתר אחד, או כדאי לבנות אתר נפרד לכל קו מוצרים או שירותים?


יום אחד התקשר אלי אדם וביקש את עזרתי לתמיכה באתר האינטרנט של החברה בה הוא מועסק. הוא ביקש שאעזור לו להגיע לדף תוצאות החיפוש של גוגל במספר ביטויי מפתח. כאשר התבוננתי בתוכן האתר ראיתי שהחברה מוכרת אופני אקסטרים ועגלות לתינוקות. המכנה המשותף בין אופני שטח לעגלת תינוקות נמצאב גלגל, אבל בזאת הסתיים הדמיון.
 
עוד לא ראיתי חנות בקניון המציגה אופניים לצד עגלות תינוקות. האם אתם ראיתם? לא. בעולם האמיתי אין מקום לפנות לקהלים שונים באותו מיקום. פילוח הוא שם המשחק. ראו למשל את חנויות האופנה: תחת אותו מותג יש חנויות נפרדות לגבר, לאשה, לנוער ולילדים. אבל באינטרנט, רבים סבורים שאפשר לכלול את כל המוצרים ו/או השירותים באתר אחדאין בדברים אלה כדי לשלול קיום חנויות, הן בעולם האמיתי והן באינטרנט, המציעות את הכל מכל וכל, אבל מה הסיכוי שלקוח המחפש אופני שטחית עניין בעגלה לתינוק? התשובה: אפס, או בכל מקרה – הסיכוי קטן מאוד.
 
 
חוסר המיקוד הינו הבעיה
 
 
מבחינה טכנית אין כל קושי לכלול באתר אינטרנט אחד את כל השירותים והמוצרים, אך חוסר המיקוד עשוי לפגוע במכירות. יש קושי בפנייהלקהלים שונים, כמו צעירים המחפשים תגבור אנדרלנין ברכיבה על אופנים מחד, וזוגות צעירים שעורכים את רשימת הקניות הכוללת עגלה לרך הנולד מאידך. הקושי הוא בעיצוב, בגישה, במסרים וביכולת לשווק את האתר באינטרנטרצוי שאותה חברה תקים אתר אחד לאופניים ואתר נפרד לעגלת תינוקות. הפיצול כרוך בעלויות הקמה, אחסון וגם שיווק, אבל ייתכן שזו הדרך היחידה להפיק את המרב מהאתר. כך ניתן יהיה להתאים את האתר לקהל היעד שלו. מי שמחפש אופניים יגיע לאתר האופניים, ומי שמחפש עגלת תינוקות יגיע לאתר שלעגלות התינוקות. אתרים רבים באינטרנט נכשלים מכיוון שאינם ממוקדים, ולא מכיוון שהם יותר מדי ממוקדים.
 
 
מיקוד וSEO
 
כאשר האתר פונה ללקוחות נישה, העסק מצטייר בעיניהם כעסק בעלניסיון בתחום. האתר יזכה לתגובות טובות יותר וקישורים טובים יותר (טוב לצורכי SEO  ו Page Rank )  וליותר חשיפה בנישה. אם אנשים בנישה מכירים את שם העסק שלך, אתה נחשב לבר-סמכא באותה קטגוריה. לכן, המיקוד יאפשר לקטלג את האתר בצורה יותר טובה וליצור אליו קישורים רבים יותר.
 
מהם ביטויי המפתח לדף הבית של אתר משותף שנמכרים בו גם אופנישטח וגם עגלת תינוקות? מה הסיכוי של אתר כזה להופיע בדף התוצאות הראשון של כלאחד מהביטויים האלה? התשובה היא: סיכוי נמוך. צירוף של שירותים ו/או מוצריםשאין ביניהם קשר ויש להם קהלי יעד שונים, יוצר בלבול, לא רק של מנועי החיפוש, אלא גם של הלקוחות. הבלבול יתבטא בתוצאות החיפוש ובאחוז נטישה גבוה שלהגולשים באתר.
לימוד התנהגות הלקוחות באינטרנט מראה שהגולשים מחפשים משהו מאוד מסוים, ורוצים להגיע כמה שיותר מהר למידע בנושא שמעניין אותם. זאת גם הסיבה שמעל 90% מהגולשים נעזרים במנועי החיפוש כנקודת פתיחה במסע החיפושים שלהם. אבל זה בדיוק מה שקורה בחיי היום יום. נניח שיש לי כאב ראש ואני יודע את שם התרופה שתעזור לי. אני נכנס אל אחת מרשתות הפארם. החנות מלאה בכל טוב: טיטולים, קוסמטיקה, משקפיים, חומרי ניקוי, אבל אני הולך ישר לדלפק ומבקש את התרופה – אני ממוקד. הרוקח נותן לי את מה שביקשתי ומציע לי מטוב מרכולתו: מכשיר אדים, תחבושת אלסטית, משחה נגד פטריות ברגליים, וגם שתי חבילות פלסטרים במבצע. מה הסיכוי שאקנה אחד או יותר מהפריטים שהוצעו לי? נמוך מאוד! בדרכי החוצה, לעבר הקופה, אני חולף על פני מחלקת השמפו המפוארת, מחלקת התוספים, מחלקת מוצרי מזון לתינוקות, משחות השיניים וארון המשקפים. מה הסיכוי שאושיט את ידי ואקח משהו מכל ההיצע הטוב הזה מולי (ועוד יש לי כאב ראש)? הסיכוי קטן מאוד.
 
חנויות הפארם הן הצלחה, אבל באינטרנט הגולשים מתנהגים אחרת. הלקוח רואה את האינטרנט כמאגר מידע ולכן הוא ממוקד, הוא מחפש. כאשר הלקוח מוצא, הוא ממשיך הלאה. בעולם האמיתי, אם יש לי כאב ראש, לא אלך לחנות המתמחה בפתרונות לכאבי ראש. הסיבה היא שהטרחה גדולה, אבל באינטרנט, כל הטרחה כולה מסתכמת בלחיצת עכבר.

 
 
סיכום
 
עסקים רבים נרתעים מרעיון ההקמה והתחזוקה של יותר מאתר אחד, אבל כפי שלא ניתן לראות בגדים בחנות תבלינים, ועוגות בחנות אלקטרוניקה, כך גם באינטרנט – אין מקום באתר אינטרנט לצירופים 'לא טבעיים'. 'זה קל' – אינה סיבה מספקת לעשות זאת!   אתר נפרד יש לבנות כאשר יש מספיק תוכן עבור יישות שיכולה לעמוד בפני עצמה. מספר הדפים הוא בהחלט גורם בעל ערך בדירוג, אבל חשוב לא פחות ממנו, הוא תהליך העדכון של דפים קיימים והוספת דפים חדשים. אתר נישה מובן יותר על ידי הלקוחות הפוטנציאליים וגם על ידי מנועי החיפוש.
 
זהר עמיהוד
ייעוץ עסקי בנושא שיווק באינטרנט
 

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים