מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 על ההבדל בין שווק ומכירות


 
על ההבדל בין שיווק למכירות

 
אנשים נוטים לבלבל בין תחומי השיווק והמכירות, אם כי, למעשה, אלו שני תחומים נפרדים המשיקים זה לזה.
 
שיווק הינו תהליך מתמשך שמתקיים לאורך הפיתוח העסקי כולו, כולל מיצוב העסק, תדמית העסק ומנהליו, השלבים במתן השירות, מחיר המוצרים או השירותים , ותמהיל רחב של דברים נוספים. לעומת זאת, מכירות זה החלק בו אנו מבצעים את העסקה עם הלקוח כולל שלבי המכירה, הפעולה עצמה וקבלת התמורה. חשוב לציין כי גם במהלך המכירה וגם לאחר מכן ממשיך תהליך השיווק להתקיים ולמעשה, המכירה היא שלב בתוך השיווק.
 
כך שאם היינו מנסים לבנות תרשים של תוכנית שיווק לעסק, תחום המכירות היה מופיע בקצה העשייה השיווקית, אין זה מוריד מחשיבותו, להפך, אקט המכירה הוא שלב קריטי שלמענו התקיים תהליך השיווק כולו. השקעה בשיווק ללא ביצוע מכירה וקבלת תמורה, נמשל ל"להגיע במאמצים לבאר ולא לשתות ממנה".
 
לחידוד ההבדלים בין שיווק ומכירות הנה מס' נקודות עיקריות:
 
  • השיווק הוא תהליך סיסטמתי הכולל מרכיבים רבים בעוד המכירות הוא תהליך נקודתי וקצר המורכב בעיקר מאספקטים פסיכולוגים.
  • השיווק כולל תמהיל של ארבעה מרכיבים: מוצר, מחיר, מיקום וקידום מכירות לעומת זאת במכירות יש דגש משמעותי על שני אלמנטים חשובים: אינטראקציה עם הלקוח וניהול מו"מ לצורך סגירת העסקה.
  •  שיווק הוא תחום מתודולוגי שניתן ורצוי ללמוד אותו וליישמו טוב יותר. לעומת פעולת המכירה אשר מצריכה בעיקר מאפייני אופי כגון יחסי אנוש טובים, עקשנות, חשיבה עסקית והבנה מסחרית וכן יכולת טיפול בהתנגדויות . אין זה אומר שלא כדאי ללמוד שיעור במכירות וזאת על מנת לשפר ביצועים ורווחים, אך המקצוענים האמיתיים במכירות לדוגמת הסוחרים בשוק השטיחים בטורקיה אומרים שפשוט צריך להיוולד "עם זה"
  • חשוב לזכור כי עקרונות השיווק הם פחות או יותר אוניברסליים בעוד שמכירות זה עניין של גיאוגרפיה ותרבות, לא בכל סביבה עסקית מקובל להפוך את המו"מ ל"מסחרה", יש מקומות בעולם שזה ייתפס כחוצפה שתביא ל"פיצוץ" העסקה לכל תרבות יש את תהליך המכירה המקובל אצלה ויש לשים לב מה מותר ומה אסור.
  • פעולת המכירה היא אקט קצר יחסית שנועד לסגור עסקה, בעוד שפעולות השיווק הן מתמשכות ונועדו למצב את המוצרים והפירמה, לשמור על לקוחות קיימים, לגייס לקוחות פוטנציאלים חדשים, לתת מענה לצרכים שלאחר המכירה ובקיצור להבטיח את קיום העסק ויכולת התחרות.
 
לכן, פעם הבאה שאתם מבצעים פעולה שאמורה להוביל להכנסות בעסק שלכם תשאלו את עצמכם האם מדובר בפעולה שיווקית או באקט של מכירה והעניקו לכל תחום את הכבוד והמשאבים הראויים לו.
 

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים