מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 על יזמות טכנולוגית - (סטארט אפ) היי טק


על יזמות טכנולוגית (סטארט אפ) - היי טק


ישנם כמה דברים שיזם היי-טק צריך לדעת היום, רגע לפני שהוא מתחיל לרוץ קדימה.

רוב היזמים רואים את המציאות בשחור לבן ובעיקר הולכים עם החלום שלהם קדימה, אבל דווקא בתחום של סטארט אפ בהיי טק חייבים הייזמים לחבר את החלום בצורה מאד חזקה למציאות.
ההבדל הבסיסי נמצא בשלב המאד ראשוני של פיתוח הרעיון, כבר ברמת החשיבה הקוגניטיבית. בעבר היה מקובל לפתח רעיון על סמך פלטפורמה טכנולוגית שפיתח מישהו אחר. הרבה פעמים אותה פלטפורמה עדין לא הוכיחה את עצמה בשוק, לא בנתה לעצמה קהל יעד מגובש, והרבה פעמים גם עוד לא התבררה כהכרחית... אך דבר זה לא מנע מיזמים לפתח עוד ועוד אפליקציות על אותה פלטפורמה חלומית. בתחילת המאה הנוכחית, כשהכל נפל והתפוצץ, כל אותם מיזמים שהיו קשורים באותה פלטפורמה – נפלו, ונפלו חזק. מאז, החשיבה השתנה לגמרי.
השוק מאז מאלץ את יזמי סטארט אפ בהיי-טק לחשוב אחרת. יזמים שבאים רק עם רעיון טכנולוגי מדהים, לא עוברים בדלת, אם אין הוכחה אמיתית לנחיצות המוצר/פתרון.
כבר בשלב הראשוני שיזמי סטארט אפ מגיעים עם רעיון משורבט, הם צריכים לעצור לפני תחילת המירוץ ולשאול את עצמם כמה שאלות הכרחיות. השוק היום רוצה מוצרים ממשים, המשקיעים הפוטנציאלים באותו סטארט אפ רוצים לדעת מי הלקוח, מה בדיוק הוא קונה, למה זה נחוץ לו, על איזה פלטפורמה הרעיון מבוסס, האם אותה פלטפורמה כבר מבוססת שוק. היום המטרה היא ללכת על חדשנות, אבל חדשנות מציאותית. היום כבר אף אחד לא ממהר, בטח שלא המשקיעים שישקיעו יותר זמן ויבדקו יותר לעומק כל רעיון.

למשל, אחת הטכנולוגיות החמות בשנים האחרונות היא פיתוח שירותים לטכנולוגית 3G לסלולרי, טכנולוגיה להעברת תקשורת בסלולרי: העברת מגוון רב של אפליקציות בו זמנית : קול, דטה, תמונות ועוד. הטכנולוגיה נקלטה, רק לאחר 3 שנים מאז נכנסה לשוק ומהווה קרקע פוריה ליזמים רבים המפתחים אפליקציות נוספות. בעבר לא היו מחכים כל-כך הרבה זמן. ישנם כמה כלים שיכולים לסייע ליזם סטארט אפ בהיי-טק, לפתח את המיזם בצורה נכונה


כמה נקודות, שכל יזם סטארט אפ צריך לדעת:



1. התמקד בערך השוק
מקד את הרעיון העסקי סביב צורך ממשי עם שוק וקהלי יעד מוגדרים. יכול להיות שיש לך רעיון טכנולוגי נפלא להקמת סטארט אפ, אך רצוי שכבר בהתחלה תבדוק לעומק את פוטנציאל המוצר מהבחינה השיווקית. הכוונה לתכנן את שרשרת האספקה של השוק אליו מפנים את הפתרון. בדרך זו אפשר להעריך בצורה טובה יותר את הצורך האמיתי בו, רמת הביקוש ולצפות את החסמים האפשריים. בהערכה זו ,בטרם הוקמה חברת סטארט אפ, חשוב לראות את הדברים מנקודת המבט של קהל המטרה. בעבר גם אם היו מעריכים את הפוטנציאל, הוא נבנה בעיקר על בסיס ציפיות ולא על בסיס ערכים אמיתיים.

2. מפת דרכים
דאג לבנות תוכנית עסקית המבהירה בצורה מדויקת את אבני הדרך של החברה בתהליך פיתוחה. הגדר את המטרות והיעדים הנדרשים בכל אחד מאבני הדרך באופן שיביאו את אותו סטארט אפ להשגת הישגים בעלי ערך עסקי. קיימת חשיבות רבה לשלב זה, כיוון שכך יוצרים את תפישת הערך של המיזם בעיני החברה עצמה, השוק והמשקיעים הפוטנציאלים. בעבר, יזמי סטארט אפ רצו קדימה והרבה פעמים דילגו על שלב מהותי זה, בהקמת מיזם סטארט אפ.

3. כולם בשביל אחד
בנה סביבך צוות בעל כישורים סינרגטיים ובעיקר בעלי הוכחת יכולת ביצוע עסקי וטכנולוגי כאחד. דאג שבצוות יהיה מנהל שיוכל להוביל את המיזם על פי הדגשים הנדרשים בכל אחד מהשלבים השונים בבניית סטארט אפ מצליח. על המנהל וצוות העובדים, למרכז את מאמצי המיזם סטארט אפ על-פי מפת הדרכים שהוגדרה, על מנת להגיע להישגים האסטרטגיים הנדרשים לפיתוח המיזם כישות עסקית מצליחה.
בעבר חברות סטארט אפ הסתפקו בעובדה שיש להם פטנט נפלא וחשבו שאם הם יקנו מנכ"ל מבחוץ, זה יפתור להם את העניין השיווקי. היום המנכ"ל צריך לבוא כבר מתוך החברה, או לפחות תדרש החברה להוכיח יכולת עיסקית חזקה.

4. זמן קצר לשוק
בנה את העסק בצורה כזו שיוכל לייצר מכירות ואף רווח בתקופת זמן קצרה יחסית, של שנים בודדות, עוד באבני הדרך הראשוניים של המיזם. כיום ישנה ציפייה ממיזמי סטארט אפ מוצלחים להגיע למכירות ורווחיות עוד בטרם יגיעו להנפקה ציבורית ראשונה
בעבר שעטו קדימה לבורסה, להנפקות, עוד לפני שנכנסו למכירות בשטח, ואת הרווחים קיוו לראות בהמשך הדרך. היום כבר בגיוס שני רוצים לראות כסף. החברה תגיע להנפקה רק אם היא מוכרת, זאת התחרות האמיתית.

5. השקעות
כיום יותר מתמיד צומצמה האבחנה בין מקורות המימון הראשוניים של המיזם. בעבר חברות סטארט אפ נמנעו לגייס מימון ממשלתי בגלל המגבלות שיצר חוק המו"פ, שהעיקרית שבהן היא איסור מכירת הקניין הרוחני של החברה. מה שמנע מקרנות הון להשקיע בחברות שקיבלו ממימון ממשלתי. כיום לאחר צמצום משמעותי באותן הגבלות, ובינהן ביטול מגבלה זו, חברות יכולות לקבל מימון ממשלתי בשלב הראשוני ללא חשש מגיוסים עתידיים מקרנות. חשוב לגייס את המימון שיספיק לחברת סטארט אפ החדשה לבצע את אבני הדרך תוך השגת הישגים הנדרשים שיקרבו אותה לשוק ולגיוס הבא.










 

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים