מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 שלבים לבניית אתר מצליח



 שלבים לבניית אתר אינטרנט מצליח

 
  1. קביעת מטרת האתר - יש להגדיר את מטרת האתר. דוגמאות למטרות: ביצוע מכירות, יחסי ציבור, יצירת קשר עם לקוחות ועוד. יכולות להיות כמה מטרות, אך יש גם להחליט מהי המטרה או שתי המטרות המרכזיות. עיצוב האתר, תוכנו והאפשרויות הטכניות בתוכו צריכים לשרת את מטרות האתר.בנוסף, כדאי להגדיר יעדים במונחים כמותיים או כספיים אשר גם כן מבטאים את הצלחת המטרות של האתר לדוגמא: אתר שמטרתו מכירות, יש להגדיר מספר מכירות רצוי (ועם זאת ריאלי) תוך תקופה מסוימת.
     
  2. מחקר שוק - יש לחקור את השוק הקיים והמגמות העתידיות של השוק אליו אתם רוצים להיכנס: איזה אתרים קיימים בתחום שאותו אתם מציעים, מיהו קהל היעד שלכם, מה המאפיינים של קהל היעד, מה גודלו, מהן החוזקות והחולשות שלכם על פני המתחרים, מיהם המתחרים הפוטנציאליים העתידיים.  נתונים רבים ניתן למצוא דרך חיפוש עצמאי באינטרנט.
     
  3. "תפיסת" שם(רכישת דומיין) –חשוב לא להתמהמה עם רכישת השם, כדי שזה לא ייתפס בינתיים על ידי מישהו אחר. בנוסף, השם צריך לבטא/להעביר את הנושא של העסק, השירות או המוצר אותו מציע, ויחד עם זאת שלא יהיה שם ארוך או מורכב מידי. שם ברור וקליט יעזור בשיווק שלו, וגם יעזור בנגישות אליו דרך מנועי החיפוש. לעיתים, חבילת האחסון כוללת קבלת דומיין בחינם. במידה ואינכם מקבלים זאת יחד עם חבילת האכסון, דומיין ישראלי עולה 260 ש"ח לשנתיים. ניתן לרכוש אותו באיגוד האינטרנט הישראלי  http://www.isoc.org.il או דרך חברות שמספקות שירות רכישת דומיין (לעיתים במחיר גבוה יותר).  דומיין בין לאומי ניתן לרכוש באתר http://www.godaddy.com/gdshop/default.asp   במחירים של 9 דולר לשנה.
     
  4.  אחסון לאתר- על מנת שהאתר יהיה זמין ברשת האינטרנט יש צורך באחסון האתרעל שרת. כדאי למצוא חברה טובה שתבטיח ותקיים זמינות ומהירות גבוהה של השרת. רצוי לבקש חודש ניסיון, לפני שמתחייבים לשנה, אלא אם יש אפשרות לביטול תוך חודש והחזר כספי מלא. בתקופה זו, כדאי לערוך בקרה על האתר (לוודא שהוא לא "נופל"). ישנן חברות שעוסקות בבקרה על אתרים, וניתן לפתוח אצלם חשבון לחודש ניסיון גם כן. לדוגמא http://www.alertra.com דוגמאות לשרתי אחסון בארץ: ,  http://www.spd.co.il, http://www.shev.com,    http://www.sweethome.co.il במידה ומירב קהל היעד של האתר נמצא בחו"ל, עדיף לבצע את האחסון בחו"ל. דוגמא לאתר אחסון בחו"ל
    http://www.hostgator.com

     
  5. כתיבת תוכן לפי קביעת מילות מפתח – יש ליצור את תוכן האתר, ורצוי ליצור דף עבור כל מילת מפתח (דרכה יוכלו הגולשים להגיע במהלך החיפוש). תוכן האתר צריך להיות מנוסח היטב ואיכותי. בנוסף, אם מדובר במכירת מוצר, חיוני מאוד לצרף תמונות של המוצר. לחילופין, אם מדובר בשירות, ניתן להציב תמונה של המשרד וכן תמונות של צוות העובדים.
     
  6. בניית האתר - ניתן להשתמש במידע השיווקי ובתוכן שאספתם לבניית האתר עצמו. ישנן חברות לפיתוח אתרים, שעוסקות בבניית ופיתוח אתרים. היתרון בחברות כאלו, הן המקצועיות והשירות המתמשך במקרה של בעיות עתידיות. עם זאת, העלות של השירות גבוהה (כמה אלפי דולרים, תלוי בסוג האתר והפונקציות שהוא מציע). אפשרות נוספת, הינה פנייה לעצמאיים שעוסקים בבניית אתרים (אשר בדרך כלל גובים פחות עבור בניית אתר). כמו כן, ישנן חברות שמציעות בניית אתר עצמאי דרכן או תבניות עיצוב מוכנות לבניית אתר. חשוב לשים לב, כי ישנן חברות שמציעות בניית אתר בעצם בחינם, והתשלום בתמורה נעשה עבור דמי אחסון חודשיים. במקרה שזו האפשרות שבחרתם, הרי ניתן לדלג על שלב מציאת חברת האחסון ותשלום עבורו. במידה וקהל היעד הינו גם מחוץ לגבולות ישראל, חשוב שהאתר יהיה מוצג גם באנגלית רהוטה.כמו כן, גם אם קהל היעד ישראלי בלבד, כדאי להכין דפי תוכן גם באנגלית, שכן בהמשך זה יכול לעזור לאתר שלכם לקבל לינקים מאתרים אחרים (באנגלית) אליו.
     
  7. קידום אתרים - המדד לבדיקת איכות והצלחת קידום האתר שלכם הינה לפי דירוג הדפים באתר שלכם (אשר מושפע גם מדירוג הדפים באתרים שמפנים אליכם) ולפי מיקומכם בחיפוש מילות המפתח שבחרתם. ציון הדף נקרא PR וניתן להפעילו על ידי התקנת סרגל הכלים של גוגל:  http://toolbar.google.com   קידום האתר בגוגל: יש לשלוח את כתובת האתר לגוגל :  http://www.google.co.il/intl/iw/add_url.html  כמו כן, יש להגיש את כתובת האתר לאתר "דימוז"  http://dmoz.org/World/Hebrew   בהתאם לקטגוריה המתאימה ביותר עבור האתר שלכם. התהליך לוקח מספר חודשים, ויש להגיש פעם אחת בלבד.
     
  8. קישוריות (לינקים) לאתר:  ניתן "להחליף" לינקים עם אתרים אחרים, אתם תציבו לינק של אתר של מישהו אחר, והוא יציב באתרו את שלכם. כדאי "להחליף" לינקים עם אתרים שקשורים בקשר כלשהו לנושא האתר שלכם. בנוסף, כדאי לפרסם חלק מהתוכן בצורת מאמרים במגזינים שונים באינטרנט, וכן להיות פעילים בפורומים בתחום של האתר שלכם, בו תוכלו לעיתים לפרסם את הלינק לאתר. חשוב לדעת כי אסור לעשות שימוש בטכניקות פסולות לקידום אתרים, שכן אז האתר עלול "להיענש" על ידי מנועי החיפוש, לקבל PR אפס וכמעט להעלם מאפשרויות החיפוש. קידום אתרים בעזרת "חברות לקידום אתרים": חברות קידום האתרים מקצועניות בדרכים בהן ניתן לקדם את האתר במנועי החיפוש. עם זאת, מדובר לעיתים בעלות גבוהה עבור עסק קטן ומתחיל. המחיר משתנה מחברה לחברה, וכדאי לקבל הצעת מחיר, שכוללת גם את המיקום המובטח של האתר עבור מילת חיפוש מסוימת.
     
  9. שיווק ופרסום האתר – רישום באינדקסים: יש לרשום את האתר באינדקסים. הרישום כולל את שם האתר, תיאורו, ורשימת מילות מפתח. דוגמאות לאינדקסים: MSN, Nana , Tapuz , נטקס, Walla . פרסום באינדקסים בתשלום יביא את האתר שלכם למקום גבוה בחיפוש עבור מילות חיפוש מסוימות. עלות הפרסום עשויה לנוע בין  $50 ל- $200 דולר לחודש, וכדאי להגביל את הפרסום לתקופה קצרה כדי לבדוק את היעילות שלו לפני שמתחייבים לתקופה ארוכה יותר. השתתפות בפורומים: כדאי להירשם למספר פורומים הקשורים לאתר שאתם מציעים, ולהשתתף בו בצורה פעילה, דרך פרסום הודעות ותגובות. להודעות אלו, צרפו את הלינק לאתר שלכם. באנרים: פרסום באנרים עוזר להחדרת המודעות לאתר שלכם, והינו זול יחסית. חשוב שהבאנר יהיה מעניין או מסקרן, אחרת הגולשים עלולים לראות בו כמשהו מטריד. מחיר פרסום הבאנרים מחושב לפי מספר החשיפות של הבאנר. פרסום דרך האי מייל: ניתן לפרסם דרך מגזינים שפונים לרשימות תפוצה מסוימות בהתאם לתחומי העניין של הקוראים. פרסום דרך רשימות תפוצה כלליות בדרך כלל מתקבל כ"דואר זבל" ומקבלי האי מייל לא מתייחסים אליו, ובמקרה יותר גרוע, מתרגזים על שולח המייל. פרסום בגוגל AdWords: הכוונה לתוצאות החיפוש שמתקבלות בצד בנפרד כאשר עורכים חיפוש בגוגל. אלו אתרים ששילמו כדי להופיע בתוצאות עבור מילות חיפוש מסוימות. גם כאן דרוש תהליך למידה והבנה של השימוש האידיאלי במילות החיפוש. לפיכך, רצוי להתחיל פרסום בסכום קטן, ולעקוב אחר התוצאות (אילו מילות חיפוש הביאו לכם גולשים ולקוחות). Affiliates – שותפויות: איך זה עובד? האתר מסווג את הלקוחות שלו, בד"כ לפי תוכן האתר שלו, ובוחר להציג פרסומים של אתרים אחרים המתאימים לפרופיל הלקוחות שלו. כשמבקר באתר לוחץ על לינק של אתר אחר, ולעיתים אף מבצע שם רכישה, האתר זוכה לתגמול על ביצוע העסקה. תגמול זה יכול להיות אחוז מוסכם מראש של העסקה או סכום קבוע. ישנם מודלים של תגמול גם ע"י לחיצה על הלינקים עצמם (בד"כ התגמול ניתן בעבור כל 1,000 לחיצות ). בנוסף, קישורים מאתרים ולאתרים שונים, תורמים לחיזוק הדירוג של האתר במנועי החיפוש, כך שאפילו אם הרווח הכלכלי לא גדול, שותפויות חשובות מאוד לקיום האתר.    יחסי ציבור:יחסי ציבור הינם כלי מצוין לשיווק האתר שלכם. נסו לעניין עיתון/מקומון/מגזין בתחום ובנושא בו האתר שלכם עוסק. אם האתר מציע רעיון חדשני, או שיש לכם סיפור אישי מעניין שקשור בנושא האתר ולמה הקמתם אותו, ייתכן מאוד שתצליחו לפרסם כתבה באחד העיתונים. לעיתים, כדאי לכתוב כתבה מוכנה מקוצרת "קומוניקט" ולשלוח אותה לכתבים. הקומוניקט גם מסביר לכתב על מה מדובר, ויוצר אצלו עניין, וכן כתבים רבים משתמשים בקומוניקט כדי לבסס את הכתבה שלהם.
     
  10. מעקב וניתוח סטטיסטי – חשוב להיכנס מידי פעם לאתר, לוודא שהוא עובד, וכן שכל הפונקציות בו עובדות, כגון: קישורים, מילוי טפסים וכו'. , יש לעדכן את האתר בהתאם לשינויים שנעשים בעסק/בחברה. בנוסף, רצוי לבצע ניתוח של ביצועי האתר, שכולל נתונים סטטיסטיים ומידע, כגון: כמות הכניסות לאתר, דרך אילו דפי תוכן נכנסו לאתר, מספר השימוש בלינקים דרך האתר שלכם, ועוד. תוכנות למעקב סטטיסטי ניתן למצוא ב:
 

Go Back  Print  Send Page

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים