מהזדמנות ורעיון לעסק מצליח 
       יזמות עסקית, אינטרנט, ניו מדיה וטכנולוגיה 

       הרצליה - תל-אביב - רמת השרון  - כפר-סבא  - רעננה  - הוד השרון  - 
       גבעתיים - רמת-גן  - פתח-תקוה - נתניה - גבעת שמואל       


 

Spanish Russian Francais English עברית

 09-7602716
החרושת 27, רעננה ת.ד. 2384
למפת הגעה לחצו כאן
 
 
 







בואו לחשוב כמו יזם - סדנא חדשה




חולמים אבל חוששים?

יש לכם הרבה רעיונות עסקיים אך לא יודעים איך לבחון ולבחור?

רוצים לגלות את היזם שבכם?


בואו  "לחשוב כמו יזם" בעזרת סדנא יחודיית לפרטים לחצו>>>
 

 Incoterms


תנאי הסחר הבינלאומי Incoterms


 
 נכתב על ידי מר חיים פרי , יועץ ומרצה בתחום הסחר הבינלאומי , חב' מולטיספריה
 
 שני יצרנים של מוצרים דומים ביצעו עסקת יצוא של תוצרתם.
אחד היצרנים ביצע את עסקת היצוא בתמורה  ל 100$ ליחידה, ואילו היצרן השני מכר את מוצריו במחיר של 120$ ליחידה.
האם ניתן לומר בוודאות כי יצרן ב' ביצע עסקה מוצלחת יותר ? שהרי התמורה שקיבל גבוהה ב - 20$ ליחידה מהתמורה שקבל יצרן א .
התשובה הנה ,לא בהכרח . בהחלט יתכן מצב, לפיו העסקה שבוצעה בתמורה ל100$ ליחידה הייתה עסקה מוצלחת מזו שבוצעה בתמורה ל 120$ ליחידה.  כדי לתת מענה מדויק לשאלה אנו זקוקים לנתון נוסף.
הנתון שחסר לנו הוא : באיזה מתנאי הסחר הבינלאומי (באיזה מתנאי ה INCOTERMS  )
בוצעה כל אחת משתי העסקאות.
 
מה הם אותם תנאי INCOTERMS ומה השלכותיהם על תנאי העסקה?

 
תנאי הסחר הבינלאומי או בשמם המוכר תנאי האינקוטרמס   (INternational COmmercial TERMS)
מהווים למעשה מערכת של 13 קודים שנקבעו ע"י לשכת המסחר הבינלאומית (ICC), ואשר מטרתם לגשר על פני פערים של נהלים, כללים ותקנות הנהוגות במדינות השונות המהוות צד לעסקאות היבוא והיצוא בין סוחרים ממדינות שונות.
13 תנאי האינקוטרמס קובעים מערכת כללים אחידה, וחד ערכית באשר ל-3 נקודות
מבחן במהלך מסען של הטובין ממחסני היצואן ועד למחסני היבואן.
כל אחד מ-13 תנאי האינקוטרמס מגדיר באופן ברור:                                                                                
  1. עד איזו נקודה במסען של הטובין יחולו הוצאות המסע על כתפי היצואן, ומאיזו נקודה יחולו הוצאות המסע על כתפי היבואן.
עד איזו נקודה במסע תחול זיקת הביטוח על היצואן, ומאיזו נקודה תחול זיקת הביטוח על היבואן. דהיינו עד איזו נקודה במסע, היצואן יצטרך לשאת בנזק שנגרם לסחורה ולהתמודד עם חברת הביטוח, ומאיזו נקודה היבואן הוא זה שיצטרך לשאת בנזק שנגרם ולהתמודד הוא עם חברת הביטוח.
  1. עד איזו נקודה לאורך דרכן של הטובין היצואן הוא זה שיצטרך לשאת במטלות השונות הכרוכות בתהליך, ומאיזו נקודה היבואן הוא זה שיצטרך לשאת במטלות השונות. הכוונה לאחריות לביצוע המטלות לא בהכרח לנשיאה בעלויות.
די אם נציין את שני תנאי הקצה על מנת להבהיר ולחדד את הדילמה שהעלינו בראשית דברינו.
EXW-(EX WORKS)זהו תנאי על פיו האחריות לביצוע כל מטלות המשלוח, הנשיאה בכל העלויות וזיקת הביטוח חלות על היבואן מרגע שהטובין נמסרו לרשותו, עוד במחסני היצואן.
   אפילו עלות הטענת הסחורה על גבי המשאית או המכולה בחצר המפעל המייצא תחול על היבואן. נזק שנגרם לטובין במהלך ההעמסה יחול גם הוא על היבואן.
 
מאידך,קיים המצב ההופכי שבו כל העלויות, כולל עלויות שיחרור הסחורה מהמכס בארצו של היבואן, וזיקת הביטוח עד הגעתן של הטובין לחצר היבואן חלות על היצואן .
תנאי זה נקרא .DDP (DELIVERED DUTY PAID)
 
חשוב להדגיש, כי תנאי הINCOTERMS  אין בהם ולא כלום עם קביעת הנקודה או המועד, שבו
עוברת הבעלות החוקית על הטובין מהיצואן ליבואן. כמו כן אין בהם ולא כלום באשר לקביעת מועד התשלום או שיטת התשלום בגין הטובין.תנאי ה INCOTERMS פורסמו לראשונה לפני כ 70 שנה ,ועברו מספר עדכונים עם השנים. המהדורה התקפה היום הנה מהדורת שנת 2000. 
13 תנאי הINCOTERMS  מתחלקים ל - 4 קבוצות . בגליוננו הקרוב נפרט ונביא דוגמאות ,
תוך הדגשת נקודות תורפה עליהן יש לתת את הדעת בעת קביעת תנאי הINCOTERMS  לכל עסקה ועסקה.
 
   
ועוד על תנאי הסחר הבינלאומי

 
בעת סיכום תנאי עסקת היסוד בין היצואן ליבואן, ואת תנאי הסחר הבינלאומי שיחולו על העסקה האמורה חשוב לזכור כי עם כל החשיבות שיש להם לתנאי הסחר (תנאי ה INCOTERMSׂ(
הרי שעדיין הם מהווים המלצה בלבד ואין הם מהווים חוק או תקנה בבחינת "כזה ראה וקדש".
המשמעות היא שבמידה ומוסכם על הצדדים הרי שניתן להוסיף הסתייגות מסוימת או הבהרה לתנאי הincoterms    המסויים שנבחר הגם שבדר"כ לא רצוי לבצע שינויים ואילתורים בתנאים אלה.
 
להלן דוגמאות בהן רצוי להוסיף הערה או הבהרה .
 
בעסקה שסוכמה בתנאי EX WORKS  עוברת האחריות המלאה על הסחורה מהיצואן ליבואן עם מסירתה במחסני היצואן. מרגע זה כל העלויות וזיקת הביטוח חלות על היבואן.
המשמעות היא שגם עלויות העמסת הסחורה אל תוך המכולה חלה על ביבואן כמו גם האחריות לנזק שעלול להגרם תוך כדי ההעמסה.
מצב זה שבו היבואן אחראי להעמסה במחסניו של היצואן הינו מצב לא הגיוני . מצב זה שבו נזק שיגרם לסחורה במחסני היצואן בעת המכלתה יכול על היבואן, גם הוא הינו מצב פרדוקסלי.
הפתרון למצב זה וזהו כמובן האינטרס של היבואן להקפיד ולהוסיף לתנאי ה EX WORKSאת המילה LOADED. משמעות הדברים היא שבמצב זה מקבל אמנם היבואן את האחריות לסחורה בחצרי היצואן, אולם רק לאחר שזו שהועמסה למכולה.                                                      עלויות ההעמסה וזיקת הביטוח כל עוד הסחורה לא מועמסת ,חלות על היצואן.  
 
מאידך בתנאי ההופכי DDP (DELIVERED DUTY PAID)  מחוייב היצואן לספק את הסחורה במחסני היבואן. על כתפי היצואן חלות גם כל עלויות שחרור הסחורה מרשויות המכס בארץ היבוא.
נוצר לפיכך מצב לפיו היצואן אשר איננו רשום קרוב לוודאי כעוסק מורשה לצרכי מע"מ בארץ היבוא לא יוכל לקזז את מס הערך המוסף אותו שילם כחלק מעלויות השיחרור .
על מנת להמנע ממצב זה, טוב יעשה היצואן המוכר בתנאי DDP  אם יוסיף לתנאי זה כי אין הוא כולל תשלום מע"מ  
 

חולם/ת על  קריירה ביזמות  

קורס ניהול ביום אחד
מט"י רעננה בשיתוף בית הספר לניהול ומנהיגות מזמינים אתכם לקורס ניהול ביום אחד עם מיטב המרצים בישראל.

חדש בסדרת המדריכים
המדריך הקצר להקמת עסק 

חבילת סדנאות מוזלת

מדגדג לך יזמות ואת/ה לא בטוח/ה איך לגשת לנושא



 קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה

מחפש/ת משקיע למיזם!

 "בדרך שלי לעסק עצמאי"
פרויקט יזמות לדורשי עבודה 

קרן שמש
לעידוד יזמים צעירים

TheHive by Gvahim 
start-up accelerator
 
 
מטי רעננה מתמחה ב: הקמת עסק, גיבוש רעיון, יזמות עסקית, סטארט אפ, פתיחת עסק, יעוץ עסקי, הלוואות לעסקים, תוכנית עסקית ועוד

לייבסיטי - בניית אתרים