top of page

הבלוג העסקי

  • תמונת הסופר/תמיכאל כהן - מנכ"ל

מציאת חלון הזדמנויות להקמת עסק

מונח "חלון הזדמנויות" הוא מונח עסקי בו מקובל להשתמש כאשר ניגשים לבצע פעולה עסקית התלויה בשינוי שחל בסביבה העסקית ובעיתוי.


כיצד מזהים "חלון הזדמנויות" ?


ראשית צריך לזהות את הגורמים סביבתיים היוצרים את אותם הזדמנויות עסקיות:

  1. שינויים בטכנולוגיה

  2. שינויים רגולטורים

  3. שינויים באופנה ובטעם הצרכנים

  4. גלובליזציה ופתיחת שווקים

  5. שינויים פיזיים בסביבה העסקית

  6. הפרטה ופירוק מונופולים

  7. שינוי במבנה התחרות


כל אחד מגורמים אלו יכול ליצור "חלון הזדמנויות" עסקי בהיבט של כדאיות עסקית ואפשרות לשחקנים חדשים לכנס לשוק בטרם יצליחו השחקנים הקיימים להגיב לשינויים. קחו לדוגמא את הסיפור של חברת אמזון.קום שהיתה לחברת סטארט-אפ קטנה, ובתחילת שנות ה-90 זיהתה את האפשרויות הטמונות במסחר בספרים באינטרנט. חרף המתחרה הרצינית בעולם האמיתי כמו חברת הספרים ברנס אנד נובלס עם אלפי סניפים בכל ארה"ב הצליח הסטארט-אפ הקטן להפוך לאחת מחברות הפצת הספרים הגדולות בארה"ב (כשהיא מאיימת על המתחרה ברנס אנד נובלס) עם שליטה מוחלטת בתחום בעולם הוירטואלי אינטרנט.


הצלחתה של אמזון.קום היתה תלויה ביכולתה לזהות את "חלון ההזדמנות" ולהגיב מספיק מהר לפני שגורם אחר כולל המתחרה הגדולה שלה תזהה את ההזדמנות. יתכן מאוד שאם אמזון.קום היתה משתהה בהחלטה היא היתה מפסידה את "חלון ההזדמנויות" שנוצר.


"חלונות הזדמנויות" קיימים לרוב, כמעט בכל עת ומשפיעים על כמעט כל סוגי העסקים. להלן מספר דוגמאות לוקאליות שיוצרות "חלונות הזדמנויות" המתאימים לכל יזם בכל סדר גודל.

  1. הקמת מרכז מסחרי חדש

  2. הקמה של שכונה חדשה

  3. היתרי יבוא והסכמי מכס

  4. כניסה של רשתות זרות חדשות הפועלות בשיטת הזכיינות.


איך נמצא מבעוד מועד את "חלון ההזדמנויות" המתאים לנו? בעיקרון עם נקפיד לקרוא את המדורים הכלכליים בעיתונות הארצית או המקומית נוכל לאתר מספר רב של הזדמנויות מעבר לכך אפשר להתייעץ אם גורמים מקצועיים ולעקוב אחר שינויים רגולטורים באתרים ממשלתיים או בפורומים ענפיים.

פתחנו במט"י רעננה סדנא ייחודית שמסייעת בפיתוח חשיבה יזמית לאיתור ומציאת הזדמנויות ורעיונות להקמת עסקים. נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה 09-7602716 שלוחה 2.

bottom of page